6.27.2014

Ett hår med virvlar

En skelande flicka med blå virvlar i håret. Nästan som ett hav till hår och att virvlarna är vågor som böljar sig. Borde måla in en båt i lockarna också som att hon är en havsgudinna och håret är havet. Nu börjar det pirra i fingrarna av lust att måla en ståtlig havsgudinna med böljade hår och fiskar, båtar och annats havsliv i sina lockar. Åh, det får bli nästa projekt!

Till något annat. Skuggor gör sig aldrig rättvisa i scannern. De ljusa partierna blir för ljusa och färgerna förändras ofta. Vet inte vad jag ska gör aåt det bara. Störigt, en nål i ögat. Kanske ska jag tänka på att skarpa till kontrasterna när jag målar. Det kankse hjälper, jag får testa det någon gång. Blogger brukar också krångla lika mycket scannern. Som i inlägget under där ett stort mellanrum mellan rubrik och brödtext uppkom. Jag kan heller inte ta bort det för det syns inte en skymt av mellanrummet när jag ska redigera inlägget. Ännu en nål i ögat.